16 december 2009

Het kerstverhaal




Na een 2 pech weken van Sophie, had ze vanavond kerstdinner op school.

Maar vanmiddag begon ze heel dramatisch te doen want zei had GEEN kerstjurk (let op dit was om 14.30) maar ze moest om 16.45 op school zijn en ook de maaltijd die ik zou bereiden moest klaar zijn.

En aangezien het met zo'n arm niet echt meevalt om ze aan en uit te kleden had ik weinig zin om wat anders aan te trekken, ik had haar tenslotte al een mooie jottum jurk aangedaan, maar het dat vond mevrouw geen kerstjurk pfffffff

Maar ja ze heeft al zoveel pech, dus alle moed verzameld en van de stof waar ik voor de kerstjurk die door alle toestanden nog niet gemaakt was een feliz willen maken met een creme/witte onderjurk met roezels.
Even gezocht naar een snel klaar jurk, de Empirchen gauw tussen het bakken door geknipt, de onderstrook inelkaar gerimpeld, lijfje gemaakt, rits opgezocht want die moest aan de kant komen waar de gipsarm zit, en om 16.15 was hij klaar incl een toestandje voor haar haar en er moest nog wel nog een kantje op van haar en het eten om 16.30.

Toen omkleden, en daar kwam de grootste mop van het verhaal , heb ik de rits precies aan de verkeerde kant erin gezet, dus eerst arm erin toen hoofd, en als laatste haar goede arm.

Maar ze was helemaal gelukkig met haar kerstjurk !

3 reacties:

Juffrouw Tuttebel zei

Whahahaha sorry hoor maar dat met die rits zou mij nu ook overkomen, heb van de week tot 2 keer toe een band binnenste buiten aan een broek gezet:)
Haastige spoed.....
Maar ze ziet er prachtig uit, wat ben je toch een schat dat je dat weer even (pff) hebt gedaan.
Die arm ziet er toch wel stoer uit hoor.

xxx Arjanne

Monique zei

Whahaha, met een shirt wat te klein is en een zomer legging eronder maar dat zag je niet met de laarsjes erbij.
Maar in die tijd had ik echt geen tijd meer over om naar het dorp te gaan voor een nieuw shirt en een maillot.
Die zouden ook duurder zijn dan de helejurk die kostte maar 3,75 aan stof, maar Sophie straalde ervan, en dat is het belangrijkste dat had ze wel verdient na al die pech!

Mirella zei

wat een geweldige jurk is het geworden, wat een super mooie stof ervoor.
En zo snel van jou gemaakt!! super !!!
En wat een mooie meid is het zeg !!!