17 oktober 2009

This is it ! een echte Sophie jurk.


Een jurk met een verhaal.
Ik ben altijd al verliefd geweest op dit model van Jottum, ik heb hem zelfs weleens gekocht, maar om er nu weer een te kopen werd me toch te gortig.
Dus ben ik er zelf maar aan begonnen met het ABC 96 patroon, er zitten wel wat foutjes in maar na wat nameten klopte hij toch, maar toen kwamen de roezelstroken, daar ben ik op maandag aan begonnen, lezen passen meten ????? dinsdag weer lezen, woensdag de boel in en aan elkaar gezet ????? grote vraagtekens alom, ik had inmiddels al 2 meter stof geknipt en weggegooid m'n man het laten lezen , Arjanne en Petra hebben het ook bekeken maar de oplossing kwam maar niet (nou had ik het deze week wel heel druk dat zal ik maar de schuld geven).
Toch maar eens op Sancho kijken, en ook even de vraag voor gelegd, vrijdag ben ik met Rieneke naar het stoffenspektakel in rotterdam geweest en ja hoor daar was de oplossing, Jeetje wat heb ik stom zitten lezen zeg, Tis eigenlijk heel duidelijk en simpel ( schaam )

Dus gelijk maar weer een metertje nieuwe stof gekocht uiteraard voor weer de roezels, en dure knopen, vliesaline, en nog wat dingen bij de fourniturenkraam alles bijelkaar voor € 20 , na nog wat aankopen en nog wat lappen, op de spullen gedaan te hebben, en zo nog een paar tasjes vol, weer naar huis want het viel eigenlijk tegen niets bijzonders en bij de meeste kramen kon je pinnen vanwege de prijzen die ze hanteerden ( de prijzen waren meer spektakel dan de stoffen )

Helemaal enthousiast wilde ik vrijdagmiddag verder gaan om de roezels te maken, maar helaas zat er een groot gat in een tas waardoor ik de stof en de spullen van de fourniturenkraam ben verloren.

Grrrrrrrr weer terug bij af dus.
Dan toch nog maar even tussen mijn stoffen kijken, en heb nu een stof gebruikt die een heel andere bestemming had, het is een geborduurde rose katoen met rozen.
En nu weet ik eigenlijk zeker dat dit veel mooier en voller is dan de stoffen die ik verprutst, en gekocht heb.

Ik had nog een Jottum shirt in de kleur liggen vandaag even een Bonnie Doon maillot erbij gehaald en That's is it !

Nu naar de volgende uitdaging een Voque jas voor mezelf, mag ik absoluut niet verprutsen want ik ben nu aan het patroon de wollen stof en voering al € 100 kwijt, en de aparte grote knopen daar is vast iemand anders blij mee.

4 reacties:

Anoniem zei

jammer van al je stofjes, nu is ie net zo duur als een gekochte jottum, maar deze is zeker zo mooi!

PeTrA zei

Jeem ik wist niet dat het zo'n opgave is om die jurk te maken maar hij is wel supermooi geworden zeg!! Als ik hem ga maken weet ik iig bij wie ik moet zijn als ik iets niet snap :D

groetjes.. Petra

Nicole Claudia zei

Je jurk is echt prachtig geworden. Ik wist niet dat deze jurk zo lastig was om te maken, want ze moeilijk ziet 'ie er niet uit... Maar, eh, als ik ergens niet uit kom, dan kom ik wel even raad vragen....

Groetjes, Collie

Monique zei

Hij is ook niet moeilijk hoor !
Een kwestie van nameten, en Goed lezen daar lag de fout bij mij.

Veel suc6